MULTI
Du er her: ForsideNyhederNyhedsarkiv2014

Nyheder og pressemeddelelser fra 2014

  • Indsamlinger på CAREMAKER og andre internetplatforme

    Dato: 13-01-2015

    Indsamlingsnævnet har på sit møde den 15. december 2014 vurderet at indsamlinger foretaget på Caremaker.dk som udgangspunkt skal anmeldes til nævnet.

    Nævnet har lagt vægt på, at opfordringen til at yde bidrag foretages på internettet og deles på sociale medier som Facebook og Twitter, der som udgangspunkt ikke kan karakteriseres som privat, idet personer, som ikke har kendskab til indsamler eller indsamlingsformålet ligeledes bliver bekendt med indsamlingen.

    Afgørelsen vil danne praksis for lignende indsamlinger foretaget på andre platforme på internettet.

    Læs mere nævnets vurdering i sagen under menu fanen:
    Lovgivning m.v. -> Praksis

  • Frister for indgivelse af ansøgninger om husindsamlinger

    Dato: 06-11-2014

    Retningslinjer for indgivelse af ansøgninger om hus- og/eller gadeindsamlinger er nu offentliggjort på hjemmesiden.

    Frister for indgivelse af ansøgning om tilladelse til husindsamling for 2015 og 2016 er følgende:

    Ansøgning om tilladelse til husindsamling i 2015:
    Ansøgninger modtages nu. Frist senest den 1. december 2014.

    Ansøgning om tilladelse til husindsamling i 2016:
    Ansøgninger modtages nu. Frist senest den 1. januar 2015.

    Såfremt der måtte være spørgsmål i den forbindelse, kan der rettes henvendelse til Indsamlingsnævnets Sekretariat.

  • Digital Post til og fra Indsamlingsnævnet

    Dato: 27-10-2014

    Fra den 1. november 2014 vil Indsamlingsnævnet som udgangspunkt fremsende al post som Digital Post til alle borgere over 15 år, der har et CPR-nummer.

    Personer uden CPR-nummer vil indtil videre modtage posten som almindelig post.

  • Velkommen

    Dato: 01-07-2014

    Velkommen til Indsamlingsnævnets nye hjemmeside.


Indsamlingsnævnet | Toldboden 2, 2. sal | DK-8800 Viborg | Telefon +45 3392 3334 | E-mail indsamlingsnaevnet@civilstyrelsen.dk