MULTI
Du er her: ForsideNyhederNyhedsarkiv2017Tilladelser til hus- og gadeindsamlinger i 2019

Tilladelser til hus- og gadeindsamlinger i 2019

8 organisationer havde i år søgt Indsamlingsnævnet om at få tilladelse til at afholde hus- og gadeindsamlinger i perioden 2019-2021.

Nævnet har behandlet ansøgningerne på sit møde den 11. oktober 2017, og har truffet følgende afgørelser:

  • 5 organisationer har fået tilladelse til at afholde en årlig landsdækkende husindsamling i 2019-2021
  • 1 organisation har fået afslag på at afholde en årlig landsdækkende husindsamling i 2019-2021
  • 1 organisation har fået tilladelse til at afholde en landsdækkende gadeindsamling i 2019 (Gadeindsamlinger gives alene for et år ad gangen.)
  • 1 organisation har fået tilladelse til at afholde en regional gadeindsamling i 2019

Alle ansøgere har modtaget skriftligt svar på deres ansøgning.

Den 27. november 2017 afholdes et møde for de organisationer, som har tilladelse til at afholde hus- og gadeindsamlinger i 2019. På mødet skal organisationerne koordinere tidspunkterne for afholdelse af hus- og gadeindsamlinger for 2019.

Tidspunkterne vil snarest herefter blive offentliggjort på hjemmesiden. 

Senest opdateret: 23-10-2017

Til toppen

Indsamlingsnævnet | Toldboden 2, 2. sal | DK-8800 Viborg | Telefon +45 3392 3334 | E-mail indsamlingsnaevnet@civilstyrelsen.dk