MULTI
Du er her: ForsideIndsamlinger og regnskaberListe over regnskaber

Liste over regnskaber

Om listen

Siden den 1. juli 2014 har Indsamlingsnævnet ført lister over indsamlinger og indsamlingsorganisationer i Danmark. Nævnet offentliggør derudover regnskaber/årsregnskaber for indsamlinger på nævnets hjemmeside.

Indsamlingsnævnet offentliggør som udgangspunkt indsamlingsregnskaber på sin hjemmeside snarest muligt efter modtagelsen af regnskabet.

Kun i særlige tilfælde vil et indsendt regnskab ikke umiddelbart blive offentliggjort - f.eks. hvis det indsendte regnskab alene består af kontoudskrifter. (Tidligere - frem til februar 2017 - blev regnskaberne først registreret som modtaget på listen over indsamlinger og offentliggjort, når regnskabet var blevet genemgået/færdigbehandlet af nævnet.)

Regnskaber, der nu registreres som modtaget af nævnet, er ikke nødvendigvis gennemgået/færdigbehandlet.

Regnskaber der ikke er gennemgået/færdigbehandlet markeres med en * i listen over regnskaber på nævnets hjemmeside.

Ajourføring af listerne

Indsamlingsnævnet ajourfører løbende listerne.  

Et regnskab over en indsamling vil ikke fremgå af listen, hvis det lige er sendt ind til Indsamlingsnævnet, eller så længe nævnet er i gang med sagsbehandlingen i sagen. 

3 typer regnskaber 

1. Regnskaber - indsamlinger anmeldt efter ny lov omfatter regnskaber, fra indsamlinger som er anmeldt til Indsamlingsnævnet efter de nu gældende regler, som trådte i kraft den 1. juli 2014.

2. Regnskaber - indsamlinger afholdt efter gammel lov omfatter regnskaber, fra indsamlinger der er anmeldt (til politiet) efter de tidligere regler, som var gældende før 1. juli 2014.

3. Regnskaber - hus og gadeindsamlinger omfatter særskilte regnskaber for hus- og gadeindsamling.


Indsamlingsnævnet | Toldboden 2, 2. sal | DK-8800 Viborg | Telefon +45 3392 3334 | E-mail indsamlingsnaevnet@civilstyrelsen.dk